ZADANIA REALIZOWANE NA STANOWISKU:
1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o funduszu sołeckim i zarządzeń Wójta Gminy Wodynie w sprawie wydatkowania środków funduszu sołeckiego w Gminie Wodynie, w tym:
a) przyjmowanie wniosków od sołectw, sprawdzanie ich poprawności i zgodności
z przepisami,
b) realizacja zaplanowanych wydatków, przygotowywanie dokumentów dotyczących podjęcia postępowania w celu realizacji zamówienia publicznego wg ustalonych w Urzędzie procedur,
c) kontrolowanie ponoszonych przez sołectwa wydatków pod względem ich zgodności z planami finansowymi i faktyczną realizacją przedsięwzięcia,
d) prowadzenie sprawozdawczości z realizacji funduszu sołeckiego,
e) współpraca z referatami Urzędu w zakresie przygotowania planów finansowych i rozliczeń funduszu sołeckiego,
f) inicjowanie szkoleń dla sołtysów w zakresie gospodarowania funduszem sołeckim zgodnie
z przepisami,
g) współpraca z sołectwami w zakresie przygotowywania i realizacji zadań z udziałem
i partycypacją mieszkańców.
2. W zakresie gospodarki komunalnej:
a) prowadzenie spraw związanych z gospodarką zasobami lokali mieszkalnych
i użytkowych Gminy,
b) zarządzanie budynkami mieszkalnymi stanowiącymi własność lub współwłasność,
c) organów samorządu terytorialnego, prowadzenie ewidencji i nadzór nad grobami
i cmentarzami wojennymi, miejscami pamięci, zabytkami,
d) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków, podejmowanie działań w zakresie ochrony
zabytków i dóbr kultury,
e) prowadzenie ewidencji i nadzór nad grobami i cmentarzami wojennymi, miejscami
pamięci.
3. W zakresie utrzymania czystości i porządku w gminach:
a) realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz nadzór nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości związanych z utrzymaniem czystości i porządku, a w przypadku stwierdzenia nie wykonywania obowiązków, wydawanie decyzji nakazujących wykonywanie obowiązku, w szczególności:
b) prowadzenie kontroli częstotliwości opróżniania zbiorników bezodpływowych i kontroli częstotliwości pozbywania się komunalnych osadów ściekowych z przydomowych oczyszczalni ścieków,
c) wydawanie zezwoleń na wywóz odpadów komunalnych ciekłych oraz prowadzenie w tym zakresie sprawozdawczości,
d) prowadzenie kontroli podmiotów prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości,
e) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz o odpadach,
f) prowadzenie spraw w zakresie gospodarki odpadami na terenie gminy,
g) prowadzenie i stała aktualizacja bazy danych w systemie elektronicznym rejestru gminnego właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy, zbieranie, weryfikacja deklaracji będących podstawą do naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami,
h) prowadzenie ewidencji bezodpływowych zbiorników na nieczystości płynne, przydomowych oczyszczalni ścieków, ewidencji umów o odbiór odpadów komunalnych, kontroli przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania czystości i porządku w gminach,
i) współudział w przygotowaniu i prowadzeniu przetargów publicznych na odbieranie
i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
j) prowadzenie akcji informacyjno-edukacyjnych dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi,
k) współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej w organizowaniu gospodarki odpadami,
l) prowadzenie rejestru działalności regulowanej /wpis, rozszerzenie wpisu, wykreślenie
z rejestru/,
m) opracowywanie projektów aktów prawa wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
n) prowadzenie spraw z zakresu księgowości podatkowej z tytułu opłat za odpady komunalne, w tym:
1) księgowanie dowodów wpłat,
2) rozliczanie inkasentów z zainkasowanych kwot,
o) windykacja i egzekucja należności z tytułu opłat za odpady komunalne – współdziałanie w tym zakresie z Urzędami Skarbowymi,
p) przygotowywanie projektów decyzji w sprawach umarzania, rozkładania na raty, odroczenia terminów płatności należności z tytułu opłat za odpady komunalne.
4. W zakresie ochrony środowiska
1) realizacja obowiązków wynikających z uchwały antysmogowej.
5. Wprowadzanie lub przekazywanie osobie uprawnionej treści informacji do BIP w zakresie działania stanowiska pracy.
6. Zastępowanie w czasie nieobecności pracownika na stanowisku ds. inwestycji oraz funduszy unijnych.
7. Tworzenie aktów prawnych w zakresie działania stanowiska pracy dla potrzeb Urzędu i Rady Gminy.
8. Opisywanie pod względem merytorycznym faktur, rachunków, z zakresu swoich zadań.
9. Wykonywanie innych poleceń przełożonego, o ile dotyczą treści danego stosunku pracy i nie są sprzeczne z prawem.