Urząd Stanu Cywilnego

Stanowiska

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Informacje

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Renata Anna Bareja

Zadania realizowane na stanowisku pracy:
I. Urząd Stanu Cywilnego
1. Rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów.
2. Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego.
3. Nanoszenie wzmianek dodatkowych przypisów w aktach stanu cywilnego na podstawie decyzji administracyjnych, wyroków sądu oraz zawiadomień innych Urzędów Stanu Cywilnego.
4. Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących:
a. zmiany imienia i nazwiska,
b. zawarcia związku małżeńskiego przed terminem określonym w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
5. Wydawanie zaświadczeń :
a. zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
b. o dokonanych w księgach wpisach lub ich braku,
c. o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa,
d. o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
e. o stanie cywilnym.
6. Przyjmowanie oświadczeń o :
a. wyborze imienia i nazwiska, zmianie imienia dziecka,
b. uznaniu dziecka, nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
c. powrocie rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
d. braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego.
7. Przyjmowanie oświadczeń w formie uroczystej o wstąpienie w związek małżeński.
8. Współpraca z polskimi placówkami dyplomatycznymi za granicą i placówkami państw obcych w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz wykonywania postanowień wynikających z umów międzynarodowych.
9. Wykonywanie zadań związanych z nadaniem medali „Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”.
10. Prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego.
11. Dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego:
a. sprostowania aktu stanu cywilnego,
b. uzupełnienie treści aktu cywilnego,
c. odtworzenia treści aktu cywilnego,
d. transkrypcji aktu zagranicznego.

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego z jednoczesnym prowadzeniem spraw z zakresu obrony cywilnej, obronności, spraw wojskowych i dokumentów niejawnych

Informacje

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego z jednoczesnym prowadzeniem spraw z zakresu obrony cywilnej, obronności, spraw wojskowych i dokumentów niejawnych - Dorota Kluczek

Zadania realizowane na stanowisku pracy:
1. Udzielanie informacji w zakresie ustawy i rozporządzeń dotyczących dowodów osobistych i ewidencji ludności.
2. Prowadzenie i aktualizacja Rejestru PESEL i Rejestru Dowodów Osobistych (RDO) w aplikacji wspierającej Systemu Rejestrów Państwowych „ŹRÓDŁO”.
3. Prowadzenie i aktualizacja Rejestru Mieszkańców (RM) i Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców (RZC).
4. Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego, sprawdzenie prawidłowości ich wypełnienia, aktualizacja danych w rejestrze dowodów osobistych i aktualizacja dokumentacji wydanych dowodów osobistych oraz wydawanie dowodów osobistych.
5. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu dowodów osobistych
i ewidencji ludności.
6. Przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego i unieważnianie tych dowodów w rejestrze dowodów osobistych.
7. Prowadzenie archiwum dokumentacji wydanych dowodów osobistych oraz dokumentacji dowodów osobistych osób zmarłych.
8. Przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych.
9. Udostępnianie danych z Rejestru PESEL, Rejestru Mieszkańców, Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców, Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi organom, jednostkom i osobom do tego upoważnionym.
10. Wydawanie zaświadczeń z Rejestru Mieszkańców, Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców
i Rejestru Dowodów Osobistych mieszkańcom, na ich wniosek.
11. Nadawanie numeru PESEL, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
12. Sporządzanie sprawozdań z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych.
13. Wykonywanie innych czynności doraźnie zleconych przez bezpośredniego przełożonego,
a wynikających z rodzaju umówionej pracy.
14. Prowadzenie spraw z zakresu rejestru wyborców.
15. Realizacja spraw w zakresie przepisów o ochronie przeciwpożarowej, zapewnienie realizacji zadań dotyczących funkcjonowania Ochotniczych Straży Pożarnych.
16. Rozliczanie kart drogowych pojazdów pożarniczych oraz kart pracy sprzętu silnikowego.
17. Prowadzenie dokumentacji spraw Zarządu Oddziału Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
18. Organizacja Kierowania obroną cywilną w Gminie w tym:
1) Opracowywanie i aktualizacja planu obrony cywilnej,
2) Aktualizacja planów działania formacji OC,
3) Planowanie i organizacja działalności szkoleniowej i popularyzacyjnej,
4) Prowadzenie ewidencji oraz magazynu sprzętu obrony cywilnej,
5) Organizacja ewakuacji, ostrzeganie i alarmowanie ludności.
19. Realizacja przedsięwzięć w zakresie wykonywania zadań obronnych w tym:
1) Opracowywanie, uzgadnianie i aktualizowanie Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy Wodynie w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
i w czasie wojny,
2) Przygotowywanie Stanowiska Kierowania Wójta Gminy, zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
3) Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji Stałego Dyżuru i Planu przygotowania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
4) Nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności.
20. Opracowywanie i utrzymanie w stałej aktualności dokumentacji akcji kurierskiej.
21. Realizacja spraw z zakresu zarządzania kryzysowego.
22. Prowadzenie spraw przeciwpowodziowych i akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych lub katastrof.
23. Prowadzenie spraw wojskowych w tym:
1) Współdziałanie z organami woskowymi,
2) Udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej,
3) Reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
24. Działania podejmowane w zakresie ochrony informacji niejawnych, prowadzenie rejestrów oraz rejestracja pism wychodzących i przychodzących do „punktu dokumentów niejawnych”.
25. Wydawanie decyzji o przeprowadzeniu imprezy masowej.
26. Opracowywanie projektów aktów prawnych oraz indywidualnych decyzji z zakresu administracji publicznej.
27. Wprowadzanie lub przekazywanie osobie uprawnionej treści informacji do BIP w zakresie działania stanowiska pracy.
28. Wykonywanie innych poleceń przełożonego, o ile dotyczą treści danego stosunku pracy i nie są sprzeczne z prawem.

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2004-10-08
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Renata Bareja
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 lipca 2016 16:17
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 2822
03 sierpnia 2022 14:49 (Anna Kania) - Aktualizacja danych stanowiska: Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego z jednoczesnym prowadzeniem spraw z zakresu obrony cywilnej, obronności, spraw wojskowych i dokumentów niejawnych.
05 stycznia 2021 09:30 (Renata Bareja) - Aktualizacja danych stanowiska: Inspektor ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
05 stycznia 2021 09:29 (Renata Bareja) - Dodanie stanowiska: Inspektor ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.