Zamówienia publiczne

Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 690.000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek

  1. 1.      Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia:

 

Kredytu bankowego długoterminowego do kwoty 690.000,00 zł (słownie: sześćset dziewięćdziesiąt tysięcy złotych ) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej  zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.

 

  1. 2.      Wspólny Słownik Zamówień (CPV):  66113000-5 – usługi udzielania kredytu
  2. 3.      Warunki udzielenia kredytu.

 

1) Okres kredytowania:  11 lat i 10 miesięcy i 16 dni od podpisania umowy,  z uwzględnieniem okresu karencji w spłacie rat kapitałowych do 31  marca 2018 r.

2) Pierwsza rata odsetkowa – od dnia uruchomienia kredytu do końca kwartału  kalendarzowego.

3) Pierwsza spłata raty kapitałowo-odsetkowej nastąpi w dniu 31.03.2018 r, a ostatnia 30.09.2028 r.

4)  Spłata kredytu następować będzie zgodnie z poniżej załączonym harmonogramem:

 

 

 

 

 

 

Lp.

 

Termin spłaty

Kwota raty

Uwagi

         1

2018

31.03.2018

                   10 000,00

 

2

2019

31.03.2019

17 500,00

 

3

30.06.2019

17 500,00

 

4

30.09.2019

17 500,00

 

5

30.12.2019

17 500,00

 

6

2020

31.03.2020

17 500,00

 

7

30.06.2020

17 500,00

 

8

30.09.2020

17 500,00

 

9

30.12.2020

17 500,00

 

10

2021

31.03.2021

17 500,00

 

11

30.06.2021

17 500,00

 

12

30.09.2021

17 500,00

 

13

30.12.2021

17 500,00

 

14

2022

31.03.2022

20 000,00

 

15

30.06.2022

20 000,00

 

16

30.09.2022

20 000,00

 

17

30.12.2022

20 000,00

 

18

2023

31.03.2023

20 000,00

 

19

30.06.2023

20 000,00

 

20

30.09.2023

20 000,00

 

21

30.12.2023

20 000,00

 

22

2024

31.03.2024

20 000,00

 

23

30.06.2024

20 000,00

 

24

30.09.2024

20 000,00

 

25

30.12.2024

20 000,00

 

26

2025

31.03.2025

20 000,00

 

27

30.06.2025

20 000,00

 

28

30.09.2025

20 000,00

 

29

30.12.2025

20 000,00

 

30

2026

31.03.2026

20 000,00

 

31

30.06.2026

20 000,00

 

32

30.09.2026

20 000,00

 

33

30.12.2026

20 000,00

 

34

2027

31.03.2027

10 000,00

 

35

30.06.2027

10 000,00

 

36

30.09.2027

10 000,00

 

37

30.12.2027

10 000,00

 

38

2028

31.03.2028

10 000,00

 

39

30.06.2028

10 000,00

 

40

30.09.2028

10 000,00

 

 

SUMA

 

690 000,00

 

 

 

 

 

 

 

5) Do obliczenia wysokości odsetek należy przyjąć WIBOR 3M z dnia 27 września  2016 r.  – gdzie stawka wynosi 1,71% .;  

6) Do obliczania odsetek przyjąć rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych w roku  i w poszczególnych miesiącach.

7) Odsetki będą naliczane i pobierane tylko od faktycznie wykorzystanego kredytu.

8) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu oraz zmian harmonogramu płatności, jak również dopuszcza możliwość przesunięcia terminu uruchomienia kredytu bez dodatkowych opłat.

9) W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia wcześniejszej spłaty kredytu, a nie do upływu obowiązywania umowy. Zamawiający zastrzega możliwość przedterminowej spłaty kredytu bez dodatkowej zgody banku oraz bez ponoszenia związanych z tym dodatkowych opłat.

10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystywania pełnej wartości kredytu objętego niniejszym zamówieniem bez dodatkowych opłat, prowizji lub kar za zmniejszenie wysokości kredytu.

11) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kwot i terminów uruchomienia transz kredytu bez dodatkowych kosztów, w tym przejście środków niewykorzystanych w danej transzy do kolejnej transzy kredytu.

12) Wypłata kredytu nastąpi jednorazowo lub w transzach na podstawie pisemnej dyspozycji Kredytobiorcy złożonej w Banku  (drogą elektroniczną lub faksem).

13) Wypłata kredytu będzie dokona bezgotówkowo w ciężar rachunku, a następnie  przelewem na rachunek budżetu Gminy Wodynie prowadzony dla Gminy Wodynie, Nr  rachunku 21 9194 0007 0050 0135 2000 0010 przez BS Siedlce O/ Wodynie - planowany termin uruchomienia transzy 15.11.2016 r.

14) Zamawiający wyraża zgodę na ustanowienie zabezpieczenia kredytu w formie weksla „in blanco” wraz z deklaracją wekslową.

15) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu  w przypadku nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu bez dodatkowych opłat.

16) Obsługa kredytu będzie dotyczyła faktycznej kwoty wykorzystanego kredytu

17) Jeżeli termin wpłaty raty kredytu upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy spłata kredytu może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu.

18) Odsetki od kredytu naliczane są w okresach kwartalnych od dnia wykorzystania kredytu/transzy do dnia poprzedzającego dzień spłaty.

19) Zamawiający dopuszcza możliwość pobierania oprocentowania od zadłużenia przeterminowanego w wysokości i na zasadach obowiązujących u Wykonawcy.

20) Marża banku określona w procentach w okresie kredytowania ( obowiązywania umowy) nie może ulec zmianie w górę.

21) Zamawiający zastrzega, iż prowizja  nie może być wyższa niż 0,2 % kwoty kredytu

22) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż prowizja za udzielenie kredytu oraz oprocentowanie liczone jako WIBOR 3M + stała marża banku.

23) Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych opłat z tytułu wystawianych przez Bank zaświadczeń i innych dokumentów niezbędnych Zamawiającemu do prowadzenia ewidencji księgowej i ustalania kwoty zobowiązań finansowych.

24) Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego.

25) Odsetki od kapitału będą liczone na podstawie stawki referencyjnej WIBOR 3M,  z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc naliczania odsetek, powiększonej o oferowaną stałą marżę banku.

26) Jeżeli bank będzie żądał prowizji od udzielonego kredytu, będzie ona płatna po otrzymaniu transzy kredytu.

 

 

Planowany  termin uruchomienia transzy  –   15 listopada 2016 r.

Spłata zaciągniętego kredytu nastąpi od - 31.03.2018 r.  do 30.09.2028 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 05.10.2016
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Monika Pawlak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 października 2016 18:40
Dokument wprowadzony do BIP przez: Monika Pawlak
Ilość wyświetleń: 777
22 listopada 2016 15:22 (Monika Pawlak) - Dodanie załącznika [udziel_zam_001.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
27 października 2016 15:46 (Monika Pawlak) - Dodanie załącznika [zawiadom_001.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
26 października 2016 13:28 (Monika Pawlak) - Dodanie załącznika [zestawienie__otwarcia_ofert.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)